Manganez (Mn) Nedir?

Manganez insan vücudunda çok küçük miktarlarda bulunan bir mineraldir. Vücudumuzda en fazla yaklaşık 20 miligram manganez minerali bulunur ve çoğunluğu; kemikler, böbrekler, karaciğer ve pankreasta yoğunlaşmıştır.

Manganez İçeren Besinler

Manganez sağlığını korumak için, manganez içeren besinlerden yararlanmalıdır. Neyse ki, manganez, meyve ve sebzeler olmak üzere, özellikle doğal kaynaklarda bol miktarda bulunur. Fındık, tohumlar, avokado, ananas, deniz yosunu, kuru üzüm, ıspanak, brokoli, fasulye, tüm tahıllar, yumurta sarısı, bezelye, portakal, ıspanak ve diğer yeşil yapraklı sebzelerde bol miktarda bulunur.

Manganez Minerali Faydaları

Vücutta manganezin faydaları büyük ölçüde değişkendir. Kemik oluşumu, tiroid fonksiyonu, bağ dokuları, cinsiyet hormonu fonksiyonu, kalsiyum emilimi, kan şekeri regülasyonu, bağışıklık fonksiyonu, yağ ve karbonhidrat metabolizmasının oluşumunda rol oynamaktadır. Bu hayati fonksiyonlar göz önüne alındığında, vücudunuzda bu fonksiyonların doğru çalışması açısından manganez alınımı fazlasıyla önemlidir.

Manganez Minerali Eksikliği

Manganez eksikliği; kemik malformasyonu, göz ve işitme problemleri, yüksek kolesterol, hipertansiyon, kalp rahatsızlıkları, hafıza kaybı, kas kasılması gibi çeşitli sağlık sorunlarına yol açar.

Günlük Tüketilmesi Gereken Miktar

Manganez günlük tüketilmesi gereken miktar 2 mg’dir.

Ticari Olarak Bulunduğu Formlar

Mangan askorbat, mangan sülfat, mangan glukonat ve amino asit şelat formları şeklinde bulunmaktadır.

Gıdalarda Kullanım Şekli

Manganez gıdalarda mineralizasyon aşamasında eksikliği görülmemesi ve faydalarından yararlanmak için kullanılabilir.

Manganez (Mn)” te bir düşünce

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir