Kalsiyum Nedir?

Kalsiyum, toprak alkali metaller grubundadır. ‘Ca’ sembolü ile gösterilir. Kalsiyum minerali vücudumuzda en fazla yer alan mineraldir. Kalsiyum besinlerle alınabilmekte fakat tamamı emilememektedir. Emilimin sağlanabilmesi için C vitamini ve D vitamini gibi yardımcı maddelere ihtiyaç duyulur.

Kalsiyumun Faydaları

Kalsiyum; kemik ve diş yapımı, kasların kasılması, sinirlerin çalışması, kanın pıhtılaşması gibi birçok faydası bulunmaktadır. Kalsiyum, D vitamini ile birlikte kemik yapısını güçlendirir.

Kalsiyum Eksikliği ve Fazlalığı

Kalsiyum eksikliği ile birlikte kaslarda uyuşma, kramplar, kasılmalar ve kas ağrıları kendini gösterebilmektedir.  Kalsiyum ve D vitamini yetersizliğinde; çocuklarda raşitizm, yetişkin kadınlarda osteomalasia ve yaşlılarda osteoporoz görülür.

Kalsiyumun fazlalığı durumunda ise tansiyon yükselmesi damar sertliği vücutta kireçlenmeler anormal kemik gelişimleri ve böbrek taşı oluşumları gibi hastalıklar görülebilir.

Kalsiyum İçeren Besinler

En önemli kalsiyum kaynakları, süt ve süt ürünleridir. Bunun yanında yumurta sarısı, tahıllar, kuru baklagiller ve yağlı tohumlar kalsiyum içeren besinler arasında yer alır.

Günlük Tüketilmesi Gereken Miktar

800 mg

Ticari Olarak Bulunduğu Formlar

Kalsiyum asetat, kalsiyum L-askorbat, kalsiyum bisglisinat, kalsiyum karbonat, kalsiyum klorür, kalsiyum sitrat malat, sitrik asidin kalsiyum tuzları, kalsiyum glukonat, kalsiyum gliserofosfat, kalsiyum laktat, kalsiyum pirüvat, ortofosforik asidin kalsiyum tuzları, kalsiyum süksinat, kalsiyum hidroksit, kalsiyum L-lizinat, kalsiyum malat, kalsiyum oksit, kalsiyum L-pidolat, kalsiyum L-treonat, kalsiyum sülfat.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir