B3 Vitamini Nedir?

Suda eriyen; deri, sinir ve sindirim sistemi sağlığını koruyan enerji üretim sürecinde ve besin ögelerinin hücrede kullanılmasında birçok tepkimede rolü olan, ısı, ışık, asit ve alkaliye en dayanıklı B vitaminlerinden biridir.

B3 Vitamini Hangi Besinlerde Bulunur?

Maya, karaciğer, tavuk eti, kuru baklagiller, fıstık, balık, sığır eti gibi proteinden zengin besinler niasinin iyi kaynaklarıdır.

B3 Vitamini Faydaları

Niasin cilt bakımı için önemli bir vitamindir. Ciltte oluşan kızarıklık, sivilce ve tahrişleri tedavi eder. Organizmanızda enerji metabolizmasında görevli enzimlere yardım eder. Kolesterolü düşürür, kalp damar hastalıklarına ve yüksek tansiyona karşı koruyucudur. Kandaki yağ oranını düşürmede etkilidir. Protein metabolizmasında görevlidir.

B3 Vitamini Eksikliği ve Fazlalığı

Yeterli düzeyde protein alan bireylerde niasin yetersizliği görülmez. Şiddetli yetersizliğinde sinir sistemi ve sindirim sistemi bozuklukları, deride yaralar şeklinde belirti gösteren pellegra hastalığı oluşur. Aşırı niasin alımı sonucunda, deride kızarıklıklar, lekeler veya karaciğerde hasar görülür. Besinlerle aşırı alım söz konusu değildir.

Günlük Tüketilmesi Gereken Miktar

Günlük toplam ihtiyaç miktarı 16 mg’dır. (EU ya göre)

Ticari Olarak Bulunduğu Formlar

Niasin/Niasinamid, Nicotinamide, Nicotinic Acid

Gıdalarda Kullanım Şekli

Suda bazlı gıdalarda toz suda dağılma özelliği olan formlar kullanılmaktadır.Kullanılacak sektörlere yönelik proses kayıpları da göz önüne alarak ihtiyaç miktarına göre dozajlama yapılır.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir